2. Plak deze code onmiddellijk na de openingstag :

Huisregels

Huisregels

Niet nagekomen afspraak (no-show)

Conform landelijke richtlijnen brengen tandartsen en mondhygiënisten voor een niet nagekomen afspraak de kosten in rekening (Declaratiecode is C90: “Niet nagekomen afspraak). Deze kosten vallen niet onder de dekking van uw (aanvullende) zorgverzekering en moet u dus zelf betalen. Helaas worden wij ook met deze problemen geconfronteerd. Het komt geregeld voor dat patiënten niet, of veel te laat, op hun afspraak verschijnen. Dat is heel vervelend, er staat namelijk een team klaar, die in die tijd geen zorg kan verlenen. Dit is kostbare tijd die we graag aan iemand anders hadden willen besteden.

Verantwoordelijkheid van u als patiënt

Het is de verantwoordelijkheid van u als patiënt om een afspraak goed te noteren, deze op te volgen of minimaal 2 werkdag van tevoren te verplaatsen. Aan de balie wordt op verzoek ook een afspraakkaart verstrekt. Het versturen van afspraak herinneringen is een extra service die we bieden.

Kosteloos verplaatsen kan op werkdagen minimaal 48 uur vooraf

ndien u uiterlijk 48 uur vooraf (werkdag) per telefoon contact opneemt kunt u een gemaakte afspraak gegarandeerd kosteloos wijzigen. Wij hebben dan namelijk voldoende tijd om de vrijgekomen tijd aan een andere patiënt te geven. Is de tijd vooraf korter? Neem dan toch contact op. We kijken graag met u mee naar een oplossing en zullen indien mogelijk meewerken aan uw wensen. Wijzigingen doorgeven kan uitsluitend telefonisch en/of per mail door de weeks.

Bent u acuut ziek geworden of is er een andere calamiteit waardoor je niet op de afspraak kan komen? Bel dan z.s.m., toch uiterlijk vroeg in de ochtend op de dag zelf, om dit door te geven.

Voor een prettige samenwerking...

Maakt u een afspraak voor een controle of een behandeling bij onze praktijk?

  • Noteer de afspraak direct in uw agenda;
  • Weet u de datum of het tijdstip niet helemaal zeker meer? bel ons z.s.m.;
  • Heeft u geen herinnering ontvangen? Kijk eerst in de 'spam' of ' reclame' box van uw e-mail;
  • Bij twijfel, neem altijd contact op. Immers, voorkomen is voor alle betrokkenen beter dan een ‘no-show’;
  • Zorg dat u 5 minuten voor aanvang aanwezig bent op uw afspraak en meld uzelf aan bij de receptie.

BETALINGEN

U ontvangt via het factoringsbedrijf infomedics onze nota. Infomedics zal uit uw aanvullende verzekering de kosten declareren. Als er geen vergoeding verhaald kan worden, zal Infomedics deze nota aan u verzenden, naar het door u ter beschikking gestelde e-mailadres. Wanneer u een papieren nota wenst te ontvangen, vragen wij u dit aan de balie kenbaar te maken. Voor vragen over uw nota kunt u tijdens kantooruren bellen met 071-2020012.